Direktlänk till inlägg 2 juli 2017

Vardagligheter

Av pearl1 - 2 juli 2017 11:28

Startat på nytt........!!!...

Har kanske inte fått till det rätt men vad FaN......  ....

Gillar ju att "plita" ned ord....

Ska försöka att ikke "trampa i klaveret".....

En mulen o lite blåsig dag med + 16,1 ( 11.32 )

Bättre än gårdagens dagsregn dock.....

Då vart vi uppe i stugan o satt och glodde på regnet..Beslöt att köra hem......!!

TV + dvd har vi däruppe men kan bara glo på dvd:n då vi ej har fixat med antenn ännu...

Radio finns oxo...Inställd på Radio Kristianstad......

Sitter o drar mig för att ge mig ut på täppan...........!!...

MÅSTE, dock.....    ...!!!

Det börjar växa över huvét på en....

Försöker att göra så lite som möjligt därute men klippte/sågade ned 2 syrener och nu har de "slått" från roten.... ...!!....   Dock ej denna som är på fotot....LoL...

Däruppe  är det minimalt med rabatter o dyligt..

Grannen har självmant tagit på sig att klippa våran gräsmatta ( stor )..

Tycker att JAG gjorde ett "klipp" när jag hittade denna pärla till stuga på nätet och får på köpet en fantastisk hjälpsam, snäll, trevlig granne som fixar..

Vi ska så småningom utforska omgivningarna med bil...

Vi befinner ju oss i en trekant mellan Skåne, Blekinge o Småland...LoL..

Naturen ÄR ju bara helt fantastisk.....

Såå till sist ett "fotopotpurri"....

Ha en fortsatt bra o trevlig (mulen ) söndag.......

                               


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pearl1 - 20 augusti 2020 08:31

Hmmm,,,,Jag "smälter".....! Gillar ikke att bada... Hoppas på regn.. Åskan gick som vanligt  mot L-A  ock Eslöv...,vi fick dock 7 mm....Hurra.. En skada i min högerarm har gjort att det är smutsigt öveallt...!! Ska idag , oavsett försöka gö...

Av pearl1 - 23 mars 2020 15:14

Dagens... Hello... Kommer inte ihåg vart jag skrivet , såå, lite uppdatering.. Hem o stuga upp o ner.... Katten Misan tog en mus inomhus men lekte med den  och det innebar blod lite överallt = Klorintvätt.. VI, är friska, tror vi....!! Ja...

Av pearl1 - 2 mars 2020 10:35

Hello... Efter ett låångt uppehåll, ska försöka återuppta.......   börjar på nytt utan återblickar.... Vi har haft en blåsig, och våt vinter och mera lär komma.....!! Dock är vi ju inne i vårmånad och äntligen börjar ljuset komma tillbaka.........

Av pearl1 - 16 maj 2018 13:25

 Hello...... Vart ett tag sedan......!.. VI, lever i alla fall , bägge två....................... Dock vistast på begravning inom släkten......Snyft.........  Följt av tårar.... En fantastik människa som brydde sig om andra har lämnat jordeli...

Av pearl1 - 24 februari 2018 11:35

HELLO.........Längesen...........!!.   Mycket har hänt "under solen" sen sist......... Det mesta tyvärr "skit".......Som kostat.......... Trillat o fördärvat mina "ögon" ( glasen, alltsåå)...= NYA.... Halva ansiktet fick en rejäl smäll på h...

Presentation


Skånetös med fötterna "på jorden"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards